marți, 5 mai 2009

Site Casa Judeteana de Pensii Buzău www.cjpbz.judet-buzau.ro

Site Casa Judeteana de Pensii Buzău www.cjpbz.judet-buzau.ro

Al treilea răspuns primit pe data de 30 aprilie este de la Casa Judeţeană de Pensii Buzău, prin urmare în termen, deşi reducerea vârstei standard de pensionare nu este făcută corect, deci acest răspuns nu este în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Deşi blogul nostru a trimis întrebarea pe adresa de e-mail existentă pe site şi anume cjpbz@buzau.astral.ro, totuşi răspunsul a venit de la o adresa de e-mail privată, a unui funcţionar public din cadrul CJP Buzău şi anume doamna/domnişoara Camelia Păun (camelia_jeni_paun@yahoo.com).
Aşadar, www.cjpbz.judet-buzau.ro (Review 05.05.2009)

Criterii :
1. Interfaţa, informaţie despre instituţie, date de contact-Nota 5

Site-ul pare deosebit de prietenos la prima vedere, are sunet incorporat (care la un moment dat streseaza pec el care se plimba in cautarea de informatii) si pare sau chiar este facut intr-un program flash. Din pacate, acesta este si principalul defect al site-ului pentru ca pe aceasta platforma, paginile nu se deschid si vorbim acum de majoritatea lor si nu de doar cateva din ele.
Informatiile despre institutie şi datele de contact sunt accesibile relativ usor, unele dintre ele aparand chiar pe prima pagina.
Apar multe numere de telefon si de fax, precum si adresa de e-mail
cjpbz@buzau.astral.ro, care primeste mesajele de la beneficiari fara probleme si erori, in schimb nu cunoastem daca ea functioneaza si pentru trimitere mesaje, atata timp cat noua ni s-a raspuns de pe un mail privat.

2. Frecvenţa înnoirii (update-uri)-Nota 3
Nu avem stiri prea recente, ultimile dintre acestea dainuind de la Legea nr. 578/2004. Din pacate si faptul ca multe pagini nu se deschid ne determina sa dam o nota slaba, pentru ca nu stim ce se ascunde sub acestea.

3. Uşurinţa de a ajunge la informaţiile esenţiale, având în vedere categoriile de beneficiari (în special, pensionari)-Nota 4
Datele de contact, programul cu publicul se găsesc uşor pe pagina de pornire, dar nu am gasit niciun progam de audiente al directorilor sau sefilor de servicii.
Nu se pot pune nicun fel de întrebări pe acest site, decat prin intermediul adresei de e-mail mentionate mai sus.
Din pacate, nu apar linkuri in address bar la deschiderea unor pagini diferite, astfel incat este greu sa indrumi pe cineva mai putin experimentat informatic exact la pagina potrivita.

4. Respectarea H.G. nr. 1723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul-Nota 9
Programul de lucru cu publicul respectă aproape intocmai prevederile H.G. nr. 1723/2004, acesta fiind zilnic intre orele 8,30-16,30), dar nicio zi pe săptămână până la ora 18,30.
De asemenea, nu avem date cu privire la audientele tinute de directori sau sefi serviciu.

5. Informaţii despre categoriile de pensii din sistemul public, stabilirea şi plata pensiilor-Nota 3
Nota destul de slaba la acest criteriu este data de calitatea foarte slaba a site-ului din puct de vedere informatic. Este posibil ca la rubrica « Prestatii » sa gasim informatii indestulatoare despre categoriile de pensii, despre actele necesare sau alte lucruri necesare unui beneficiar al sistemului de pensii. Din nefericire insa, majoritatea paginilor nu se deschid sau se blocheaza pe « loading… », astfel ca nu ne putem pronunta asupra lor.
De exemplu, avem o rubrica interesanta de « statistici », care cuprinde printre altele evolutia pensiei medii pe anis au evolutia valorii punctului de pensie, dar aceasta rubrica nu a putut fi deschisa de pe patru calculatoare diferite.
Faptul ca nici macar descrierile privind categoriile de pensie nu se deschid este destul de grav si acest lucru trebuie primul refacut.
Avem in schimb undeva ascunsa pe acolo anexa nr. 9 din Norme cu privire la varstele standard de pensionare in functie de data nasterii, lucru important si benefic.

6. Acte necesare privind anumite categorii de cereri depuse la casele teritoriale şi formularele-tip-Nota 9
Aproape completă, nu este nevoie de mai mult, singurul lucru pe care noi ni-l dorim sa existe, dar nu este sunt adeverinţele-tip privind munca prestată în timpul nopţii (Ordinul nr. 687/2006) şi privind grupele de muncă (Ordinul 590/2008). Compenseaza insa printr-o informare completa cu privire la Legea nr. 578/2004.

7. Informaţii privind contribuţiile de asigurări sociale-cote, modalitatea de întocmire şi depunere. Programe necesare-Nota 6
Ultimele cote de contributii care apar pe site sunt la anul 2004, in schimb gasim informatii pe larg cu privire la contributii, in conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000.
De asemenea, programele de declaratii apar pe site ca fiind actualizate pana la data de 29.01.2009, dar nici acestea nu se pot descarca din pricina problemelor de site.

8. Promptitudinea şi corectitudinea în rezolvarea petiţiilor online. Întrebări şi răspunsuri-Nota 4
Chiar daca raspunsul la intrebarea lansata de blogul nostru a venit intr-un timp scurt, totusi acesta a fost incorect legislativ. De asemenea, a venit de pe o adresa de mail privata (sau poate nu, dar totusi de pe un server yahoo).
De asemenea, nu există pe site niciun fel de rubrica de «întrebări şi răspunsuri».
Singurul lucru care ni se pare foarte important si nu s-a intamplat pana acum la celelalte case de pensii este acela ca ni s-a dat un numar de inregistrare la intrebarea noastra.

9. Bilete de tratament-Nota 7
Găsim informaţii pe larg cu privire la conditiilor de acordare a biletelor de tratament, lista statiunilor sau actele necesare, programul instituţiei în acest sens.
De asemenea, avem la aceasta rubrica si o diagrama a biletelor de tratement in anul 2008, precum si ultima lista de cereri de bilete aprobate pentru luna iulie 2008 (dar nici aceasta din urma nu se deschide).

10. Legislaţie-Nota 1
Legislatie aproape inexistenta, doar franturi din anumite acte normative si acestea putine la numar.

Punctaj total: 51
NOTA FINALĂ: 5,1

Un comentariu: