Site Casa Judeteana de Pensii Galati www.cjpgalati.ro
Al doilea raspuns primit pe data de 30 aprilie 2009 a fost de la Casa Judeteana de Pensii Galati, raspuns in termen, destul de lung, argumentat foarte bine din punct de vedere juridic, dar si corect din punctul de vedere al legislatiei existente la aceasta data, semnat de Serviciul Comunicare si Relatii Publice.
In privinta adresei de e-mail (pensiigalati@gmail.com) , nu ni se pare normal ca o institutie publica de anvergura cum este o casa teritoriala de pensii sa aiba adresa pe un site gratuit, cum este gmail sau yahoo. Mai ales, cand aceasta casa de pensii are site propriu.
Aşadar, www.cjpgalati.ro (Review 04.05.2009)
Criterii :
1. Interfaţa, informaţie despre instituţie, date de contact-Nota 5
Prezentarea intitutiei este facute pa larg, exista atributii si modalitatea in care a fost infiintata, avem o organigrama recenta, din 2008, in care apare si Compartimentul de Pensii Internationale, destul de rar prezent pe celelalte site-uri.
Ne intrebam insa ce cauta pe prima pagina a unei institutii poza directorului executiv ?
Greu de gasit programul de audiente si programul cu publicul, fiind pus la rubrica «Despre noi », iar la pagina de contact avem un numar insemnat de numere de telefon si de fax, atat pentru casa judeteana de pensii, cat si pentru Casa Locala de Pensii Tecuci.
Nu exista decât o adresă de e-mail pentru întreaga instituţie, cea despre care am vorbit în introducere, respectiv pensiigalati@gmail.com .
2. Frecvenţa înnoirii (update-uri)-Nota 4
Pe pagina principală, găsim cateva stiri mai actuale, sa zicem, despre :
-plata pensiilor pentru romanii din strainatate, exportul prestatiilor, inclusiv formulare pentru pensii internationale
-anunturi colective pentru debitorii somati sau notificati (ultima din 08.04.2009)
-precizari privind Legea nr. 578/2004 si anume decizia CNPAs privind aprobarea modelului de cerere, precizari ale CNPAS (foarte interesante !), precum si formularele-tip.
Din pacate, lipsesc orice fel de stiri cu privire la modificarile legislative ulterioare, cum ar fi Legea nr. 19/2009 sau OUG 6/2009, nici cea mai mica referire, iar pagina de legislatie nu mai este actualizata din 2003.
3. Uşurinţa de a ajunge la informaţiile esenţiale, având în vedere categoriile de beneficiari (în special, pensionari)-Nota 3
Găsim usor datelele de contact ale institutie si mai greu programul cu publicul şi programul de audienţe.
Nu se pot pune niciun fel de intrebari pe site, numai printr-un e-mail trimis institutiei. De asemenea, in afara formularelor privind Legea nr. 578/2004 nu exista altfel de cereri-tip.
Este utila insa harta aspre institutiei, desi nu asa de detaliata precum cea de la Casa Judeteana de Pensii Cluj.
4. Respectarea H.G. nr. 1723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul-Nota 9
Se respecta H.G. nr. 1723/2004, cu exceptia programului prelungit pana la 18.30 intr-o zi lucratoare. Totusi, programul este 8.30-16.30 zilnic la principalele compatimente care au legatura cu publicul din casa judeteana de pensii, cu exceptia Serviciului de Comunicare (de ce oare ?).
Directorii au program suficient de lung pentru a satisface cererile pensionarilor sau asiguratilor, astfel :
-directorul executiv-doua zile pe saptamana intre orele 9.00-12.00 ;
-directorul executiv adjunct pe probleme de pensii- doua zile pe saptamana intre orele 9.30-15.30 ;
-directorul executiv adjuct economic-o zi pe saptamana intre orele 9.00-15.30.
Din pacate, niciun cuvant despre programul de la Casa Locala de Pensii Tecuci.
5. Informaţii despre categoriile de pensii din sistemul public, stabilirea şi plata pensiilor-Nota 2
Informaţii foarte sumare, la rubrica « Prestatii ».
Nu exista pe site o anexa cu varstele standard de pensionare, niciun fel de informatii cu privire la reducerea varstelor de pensionare pentru indeplinirea diferitelor conditii, nici nu mai facem referire la necorelarea legislatiei aparute dupa anul 2003, mai ales cu privire la modificarea Legii nr. 19/2000 prin mai multe acte normative.
Sa mai spunem ca scrisul pe acest site este foarte mic, mai ales la rubrica de Prestatii, mai cu seama pentru ochii unui pensionar.
6. Acte necesare privind anumite categorii de cereri depuse la casele teritoriale şi formularele-tip-Nota 2
Nu avem formulare decat pentru Legea nr. 578/2004 si cateva pentru pensiile internationale. In rest, nimic.
7. Informaţii privind contribuţiile de asigurări sociale-cote, modalitatea de întocmire şi depunere. Programe necesare-Nota 5
Din pacate, existenta ultimei versiuni de preluare declaratii nominale (versiunea din 24.04.2009) nu inseamna remedierea automata a tuturor celorlalte lacune ale acestui site : nu avem legislatie recenta privind cotele de contributii, legea bugetului asigurarilor sociale de stat sau alte acte normative recente, iar informatiile privind partea de contributii sunt aproape inexistente.
8. Promptitudinea şi corectitudinea în rezolvarea petiţiilor online. Întrebări şi răspunsuri-Nota 8.
Lansarea speţei noastre privind încadrarea unei persoane la pensie pentru limită de vârstă a găsit un răspuns in termen, corect şi foarte frumos argumentat din punct de vedere legislativ de la adresa de e-mail pensiigalati@gmail.com .
Din pacate, nu se pot pune niciun fel de intrebari pe site, iar raspunsul vine de la o adresa de gmail.com.
9. Bilete de tratament-Nota 2.
La aceasta rubrica nu gasim decat unele informatii despre conditiile de acordare si actele necesare, nimic insa despre ceea ce „ii doare” mai multe pe pensionari, respectiv numarul de bilete sau repartitia nominala a lor.
10. Legislaţie-Nota 3.
Din pacate, gasim putine legi de interes general la aceasta rubrica, desi avem 65 de acte normative in total pe site, ultima fiind insa abia la data de 30.10.2003.
Nicio varianta a Legii nr. 19/2000.
Cam slab reprezentată legislatia.
Punctaj total: 43
NOTA FINALĂ: 4,3
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu